تجارب موجود در فرآيند توسعه اقتصادي در كشورهاي توسعه يافته و نوپاي صنعتي نشان ميدهد كه توان مديريت يكي از اهرمهاي قوي و محركهاي اصلي توسعه است . نياز به تقويت و تجهيز كادر مديريت بخصوص در سطح اجرايي در كشور ما نيز بخوبي احساس شده است. كشور ما اكنون نيازمند مديراني است كه بتوانند با بهرهگيري ازآخرين دستاوردهاي دانش مديريت و تجارب كشورهاي صنعتي و نيز درنظرگرفتن شرايط بومي، وظايف خويش را در راهبري و مديريت به ويژه در زمينههاي برنامه ريزي، سازماندهي، هماهنگي و كنترل، مديريت منابع انساني و بالاخره نوآوري و تحول، به نحوي موثرتر از گذشته انجام داده و راه را براي توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي هموار كنند. دوره كارشناسي ارشد مديريت اجرايي نيز به منظور پرورش چنين مديراني براي بنگاههاي توليدي و خدماتي در بخشهاي دولتي، خصوصي و تعاوني طراحي و تدوين شده است.
- مخاطبین دوره
علاقه مندان به رشته های حسابداری ( مالی مديران ارشد و میانی سازمانها و بنگاه های اقتصادی
-
هدف دوره
هدف كلي اين برنامه كمك به بهبود نظام مديريت سازمانهاي توليدي، صنعتي و بنگاههاي خدماتي خصوصي و دولتي است. انتظار ميرود مديران بنگاههاي مذكور با شركت در اين برنامه به حرفه مديريت تسلط بيشتري يابند و بااستفاده از فنون و تئوريهاي جديد مديريت، وظايف خود را بهنحوي موثر تر از سابق انجام دهند. مزيد بر آن انتظار ميرود شركت در اين برنامه راه را براي قبول مسئوليتهاي دشوارتر مديريت توسط شركتكنندگان هموار كند.
-
ویژگی های برجسته
كاربردي بودن دروس ارائه شده مبتني بر مباني نظري و تئوريك مباحث
استفاده از روش هاي متنوع سخنراني، نمايش فيلم، كار گروهي، موردكاوي، انجام پروژه و يك مقاله در ارائه دروس
بهره گيري از اساتيد برجسته حوزه تدريس و مشاوره مديريت در كشور
وجود فراگيران با سوابق تجربي مناسب از طيف گسترده اي از صنايع توليدي و خدماتي كشور
فراهم نمودن فضاي يادگيري و از هم آموزي از اساتيد و فراگيران دوره
بهره مندي از يكي از تخصصي ترين و به روزترين كتابخانه هاي مديريتي كشور
| واحد های پیش نیاز | واحد |
|---|
| اقتصاد برای مدیران | دو |
| نگرش سیستمی | یک |
| اصول و مبانی مدیریت و رهبری | دو |
| واحدهای اصلی | واحد |
|---|
| کاربرد فناوری اطلاعات در کسب و کار | یک |
| مدیریت عملیات | دو |
| مدیریت مالی برای مدیران ارشد | دو |
| مدیریت منابع انسانی | دو |
| مدیریت طرحهای توسعه | دو |
| اصول بازاریابی | دو |
| بازرگانی بین المللی | یک |
| مسایل جاری مدیریت اجرایی (سمپوزیوم) | یک |
| مدیریت استراتژیک | دو |
| مدل های کسب و کار | دو |
| اصول و فنون مذاکره | یک |
| مهارت های عمومی مدیریت | یک |
| واحدهای اختیاری | واحد |
|---|
| مدیریت سازمانهای پیچیده | دو |
| مدیریت تکنولوژی و نوآوری | دو |
| سیستمهای اطلاعات مدیریت | دو |
| تحلیل محیط داخلی و بینالمللی | دو |
| مدیریت تحول و اجرای برنامه استراتژیک | دو |
| مدیریت واحدهای خدماتی | دو |
| مدیریت استراتژیک بازاریابی | دو |
| تحقیقات بازاریابی | دو |
| مسایل بازاریابی بینالمللی و صادرات | دو |
| مدیریت ریسک | یک |
| مدیریت سرمایهگذاری | یک |
| مدیریت کارآفرینی | یک |
| توسعه فردی | یک |
| بازاریابی دیجیتال | دو |
| توسعه پایدار و اخلاق حرفه ای | یک |
| حاکمیت شرکتی | یک |
| آینده پژوهی | یک |
| مدیریت زنجیره تامین | دو |
| مدیریت تعالی سازمانی، کیفیت و بهره وری | دو |
| مدیریت دانش | یک |
| اصول بازرگانی و تجارت | دو |
| روش تحقیق در علوم اجتماعی | دو |
| روشهای کمی در مدیریت | دو |
| کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت کسب و کار | یک |
| تفکر انتقادی | یک |
| تفکر طراحی | یک |
| اصول و فنون مذاکره پیشرفته (کارگاه) | یک |
| مهارت های عمومی مدیریت پیشرفته (کارگاه) | یک |
| برنامه ریزی سناریو و سناریونگاری در سازمان ها | یک |
| مبانی مدیریت کسب و کارهای خانوادگی | دو |