تجارب موجود در فرآيند توسعه اقتصادي در كشورهاي توسعه يافته و نوپاي صنعتي نشان مي دهد كه توان مديريت يكي از اهرمهاي قوي و محركهاي اصلي توسعه است، نياز به تقويت و تجهيز كادر مديريت بهخصوص در سطح اجرايي در كشور ما نيز به خوبي احساس شده است، كشور ما اكنون نيازمند مديراني است كه بتوانند با بهرهگيري از آخرين دستاوردهاي دانش مديريت و تجارب كشورهاي صنعتي و نيز در نظر گرفتن شرايط بومي، وظايف خويش را در راهبري و مديريت علاوه بر وظايف اصلي و سنتي مديريت به ويژه در زمينه حل مسائل واقعي محيط كار به نحوي موثرتر از گذشته انجام داده و راه را براي توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي هموار كنند. دوره DBA نيز به منظور پرورش چنين مديراني براي بنگاههاي توليدي و خدماتي در بخشهاي دولتي، خصوصي و تعاوني طراحي و تدوين شده است.
اين دوره بیش از مباحث نظری به موارد کاربردی و مهارتی می پردازد و به همین دلیل برای مدیران ارشد، مدیران اجرایی و مشاوران مناسب می باشد.
- مخاطبین دوره
مدیران ارشد و میانی بنگاههای اقتصادی - مشاوران ارشد کسب و کار - کارشناسان ارشد بنگاههای تولیدی و خدماتی
-
هدف دوره
هدف اصلي اين دوره تربیت مدیران حرفه اي و آینده نگر است که با دانش و مهارتهای مديريت کسب و کار آشنا شوند و بتوانند در تدوين جهتگیرهای راهبردی و همچنين حل مسائل واقعي محيط كار موثر باشند. اين دوره همچنين براي پاسخ دهي به نياز تصميم گيرندگان در صنايع مختلف طراحي شده است، تا آنها را با دانش نوين در زمينه مديريت کسب و کار در عرصههای ابر رقابتي آشنا كند و(تا) بتوانند در ايفاي نقش معمار سازمانی بهطور موثر و كارآمد عمل نمايد.
-
ویژگی های برجسته
-
طول دوره
3 سال و معادل 6 ترم - 32 واحد درسی و 512 ساعت آموزشی
-
شرایط شرکت در دوره
دارا بودن مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد مورد تائید وزارت علوم و یا مدرک در سطح کارشناسی ارشد از سازمان مدیریت صنعتی
دارا بودن حداقل سه سال سابقه کار در حوزه های مرتبط با مدیریت
گذراندن دروس پيش نياز برای دارندگان مدارك تحصیلی رشتههاي غیر مرتبط
پذيرفته شدن در سنجش تعیین سطح و مصاحبه اختصاصي
-
مدرک دوره
به فارغالتحصيلان دوره مطابق شرايط سازمان مديريت صنعتي، گواهینامه دوره در سطح دکترای حرفه ای مديريت کسب و کار (DBA) اعطا خواهد شد.
-
تماس با مسئولین دوره
083-34283365 , 083-34283369
نام درس | تعداد واحد | ترم |
نگرش تحليلي بر اقتصاد ايران | 2.0 | اول |
تفكر خلاق و انتقادي در تحليل كسب و كار | 1.0 | اول |
رويكردهاي نوين در مديريت استراتژيك | 2.0 | اول |
مديريت و تحليل رفتار در فضاي نوين كسب و كار | 2.0 | دوم |
سرمايههاي اجتماعي و رفتار شهروندي در اداره كسب و كار پايدار | 1.0 | اول |
روش تحقيق | 3.0 | دوم |
پايان نامه | 10.0 | چهارم |
سمينار | 1.0 | اول |
سمينار | 1.0 | دوم |
پيش دفاع و دفاع پايان نامه | | پنجم و ششم |
مهندسی سیستم | 2.0 | اول |
اخلاق و ارزشها در فضاي كسب و كار | 1.0 | دوم |
رويكردهای نوآورانه به رهبري سازماني | 2.0 | سوم |
تحلیل استراتژی های بازرگانی بین المللی در فرایند جهانی شدن | 2.0 | سوم |
مدیریت سرمایه گذاری و ارزيابي طرح هاي اقتصادي | 2.0 | سوم |