DBA اختصاصي سازمان مديريت صنعتي

معرفی دوره

در این مسیر آموزشی، هفت ایستگاه برای همسفران این دوره تدارک دیده شده است.

1️⃣ ایستگاه ۱ – شروع بلندپروازانه
(هم‌ترازی ذهنی و مرور آموخته‌ها)

2️⃣ ایستگاه ۲ – نگاه از بالای ابرها
(تفکر کلان، استراتژی، آینده‌پژوهی)

3️⃣ ایستگاه ۳ – ستون‌های قدرت سازمان
(بازاریابی، مالی، مشاوره مدیریت)

4️⃣ ایستگاه ۴ – هنر تصمیم بزرگ
(تصمیم‌گیری پیشرفته، حل مسئله، مدیریت بحران)

5️⃣ ایستگاه ۵ – مغز پژوهشگر
(فلسفه و روش‌شناسی پرسشگری)

6️⃣ ایستگاه ۶ – لبه آینده
(تحول دیجیتال، ESG، مدل‌های نوین کسب‌وکار)

7️⃣ ایستگاه ۷ – طرح بزرگ و اثر ماندگار 
(انتخاب مسأله، کیس، سمینار پیشرفت کار و ارایه نهایی)

ویژگی ها

طول دوره به ترم :

4ترم

طول دوره به سال :

یک سال ونیم

تعداد واحد درسی :

32واحد

مدت ساعت کل دوره :

384 ساعت

نوبت برگزاری :

11

نوع دوره :

در سطح دکترای حرفه ای مدیریت کسب و کار

مقطع :

DBA

شیوه برگزاری :

حضوری

هدف اصلي اين دوره تربیت مدیران حرفه اي و آینده نگر است که با دانش و مهارت‌های مديريت کسب و کار آشنا شوند و بتوانند در مدل سازی ، تدوين جهت‌گیری های راهبردی و همچنين حل مسائل واقعي محيط كار موثر باشند. اين دوره همچنين براي پاسخ دهي به نياز تصميم گيرندگان در صنايع مختلف طراحي شده است، تا آن‌ها را با دانش و متودولوژی های نوين در زمينه مديريت کسب و کار در عرصه‌های مختلف آشنا كند تا بتوانند در نقش معمار سازمانی و هم چنین مروج الگو های روزآمد به‌طور موثر و كارآمد عمل ‌نمايند.

مجری دوره

نام مجری دوره :سرکار خانم دکتر سرایی

کرمانشاه بلوار شهید شیرودی (بلوار طاق بستان)، خیابان رفاه، جنب کتابخانه علامه طباطبایی

تلفن :34237043

واحد های دوره
واحدهای اصلی
ایستگاه 1️⃣– شروع بلندپروازانه (هدف: هم‌ترازی ذهنی و مرور آموخته‌ها)
آشنایی با فلسفه DBA، تفاوت و شباهت های آن با MBA یا Ph.D و ... (0.5 واحد)
ثبت و به اشتراک‌گذاری (ارایه) یافته های فراگیران از آموخته های کارشناسی ارشد و MBA در حوزه اصلی DBA24 : استراتژی، مدیریت، رهبری،تصمیم گیری(0.5 واحد)
ایستگاه 2️⃣ – نگاه از بالای ابرها (هدف: تفکر کلان، استراتژی، آینده‌پژوهی)
نوآوری استراتژیک و مدیریت راهبردی (2 واحد)
رهبری تحول‌آفرین وحکمرانی سازمانی (3 واحد)
مدیریت در شرایط VUCA و پایداری (2 واحد)
ایستگاه 3️⃣ – ستون‌های قدرت سازمان (هدف: بازاریابی، مالی، مشاوره مدیریت)
استراتژی بازاریابی و برندینگ در عصر دیجیتال (۲ واحد)
استراتژی‌های مالی و اقتصادی در محیط ملی و جهانی (۲ واحد)
مشاوره مدیریت و کوچینگ/منتورینگ مدیران (۱ واحد)
ایستگاه 4️⃣ – هنر تصمیم بزرگ (هدف: تصمیم‌ گیری پیشرفته، حل مسئله، مدیریت بحران)
تفکر حل مسأله و تکنیک تصمیم‌ گیری تحلیلی (1 واحد)
تحلیل و حل مسائل پیچیده مدیران (1 واحد)
مدیریت بحران و تاب‌ آوری سازمانی (1 واحد)
ایستگاه 5️⃣ – مغز پژوهشگر (هدف: فلسفه و روش‌شناسی پرسشگری)
روش‌ پژوهش و تدوین کیس ( ۲ واحد)
سمپوزیوم و سمینارهای مستقل ( ۱/۵ واحد)
ایستگاه 6️⃣ – لبه آینده (هدف: تحول دیجیتال، ESG، مدل‌های نوین کسب‌وکار)
تحول دیجیتال و هوش مصنوعی در مدیریت ( ۱ واحد)
ESG و اجتماعی ( ۱ واحد)
اقتصاد پلتفرمی و مدل‌های کسب‌وکار نوین ( ۱ واحد)
ایستگاه 7️⃣ – طرح بزرگ و اثر ماندگار (هدف: انتخاب مسأله، کیس، سمینار پیشرفت کار و ارایه نهایی)
سمینار ارایه پایان‌نامه یا مورد پژوهی ارایه طرح پیشنهادی انجام و دفاع پایان نامه یا مورد پژوهی (10 واحد)


توضیحات انتخاب واحد

حین ثبت نام، به شرکت کنندگان دوره، برنامه آموزشی شامل دروسی که توسط مدیرعلمی تعریف شده است ارائه می گردد.

مخاطبین دوره

دوره دکترای حرفه‌ای مدیریت کسب‌وکار (DBA) عمدتاً برای مدیران ارشد، کارآفرینان، رهبران سازمان‌ها، مشاوران حرفه‌ای و افرادی که در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک نقش دارند، طراحی شده است. همچنین، این دوره مناسب کسانی است که تجربه قابل‌توجهی در حوزه مدیریت دارند و به دنبال توسعه مهارت‌های رهبری، نوآوری و تحلیل عمیق‌تر در مدیریت سازمان‌ها هستند.

​مدرسین دوره با توجه به موضوع درس، از اعضا با تجربه هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی، مشاوران و مدیران اجرایی موفق و مجرب همکار با سازمان و همچنین اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها که مورد تائید سازمان باشند انتخاب خواهند شد

مدارک دوره

به فارغ‌التحصیلان دوره مطابق شرایط سازمان مدیریت صنعتی، پس از دفاع از پایان نامه، گواهینامه دوره درسطح دکترای حرفه ای مدیریت کسب و کار (DBA) اعطا خواهد شد.​


شرایط شرکت در دوره

ثبت نام از طریق سایت آموزش و بارگذاری مدارک درخواست شده

دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مورد تائید وزارت علوم یا گواهینامه در سطح کارشناسی ارشد (MBA) از سازمان مدیریت صنعتی

دارا بودن حداقل سه سال سابقه کار در حوزه های مرتبط با مدیریت

گذراندن دروس پیش نیاز برای دارندگان مدارک تحصیلی رشته‌های غیر مرتبط

پذیرفته شدن در مصاحبه اختصاصی

ویژگی های برجسته

این دوره به گونه ای طراحی شده است که بوسیله آن ، دانش و مهارت مدیریتی افراد به طور چشمگیری توسعه یافته و ایشان را آماده میسازد تا نقش کلیدی رهبری را در زمینه های کاری خود عهده گیرند .

رویکرد کاربردی و عملیاتی: این دوره بر حل مسائل واقعی کسب‌وکار و ارائه راهکارهای کاربردی تمرکز دارد که مستقیماً قابل اجرا در محیط‌های کاری هستند.

اساتید مجرب و متخصص: بهره‌گیری از اساتید برجسته و متخصص در حوزه مدیریت و کسب‌وکار، که تجربه گسترده‌ای در زمینه‌های آکادمیک و عملی دارند.

شبکه‌سازی حرفه‌ای: فرصت برای ایجاد ارتباطات حرفه‌ای و آشنایی با رهبران و مدیران ارشد سازمان‌های مختلف.

پروژه‌های تحقیقاتی عملی: تاکید بر پروژه‌ها و پژوهش‌هایی که چالش‌ها و مسائل واقعی در حوزه کسب‌وکار را هدف قرار می‌دهند.

پشتیبانی و مشاوره: ارائه خدمات مشاوره و پشتیبانی آموزشی برای کمک به دانشجویان در دستیابی به اهداف علمی و حرفه‌ای خود.

تمرکز بر نوآوری : توسعه مهارت‌ها برای توانایی‌های نوآورانه به منظور هدایت سازمان‌ها در محیط‌های پیچیده و متغیر.